Friday, December 19, 2008

bulatan paling pening

macam mana mau masuk/pusing bulatan ni...

khas untuk semua

1. KETIKA MENCARI CALON
Janganlah mencari isteri, tapi carilah ibu bagi anak-anak kita
Janganlah mencari suami, tapi carilah ayah bagi anak-anak kita.

2. KETIKA MELAMAR
Anda bukan sedang meminta kepada orang tua/wali si gadis,
tetapi meminta kepada Allah melalui orang tua/wali si gadis.

3. KETIKA AKAD NIKAH
Anda berdua bukan menikah di hadapan penghulu,tetapi menikah di hadapan Allah

4. KETIKA RESEPSI PERNIKAHAN
Catat dan hitung semua tamu yang datang untuk mendoa'kan anda, kerana anda harus berfikir untuk mengundang mereka semua dan meminta maaf apabila anda berfikir untuk BERCERAI kerana
menyia-nyiakan do'a mereka.

5. KETIKA MALAM PERTAMA
Bersyukur dan bersabarlah. Anda adalah sepasang anak manusia dan bukan sepasang malaikat.

6. SELAMA MENEMPUH HIDUP BERKELUARGA
Sedarilah bahawa jalan yang akan dilalui tidak melalui jalan
bertabur bunga, tapi juga semak belukar yang penuh onak dan
duri.

7. KETIKA BIDUK RUMAH TANGGA GOYANG
Jangan saling berlepas tangan, tapi sebaliknya justru
semakin erat berpegang tangan

8. KETIKA BELUM MEMILIKI ANAK.
Cintailah isteri atau suami anda 100%

9. KETIKA TELAH MEMILIKI ANAK.
Jangan bagi cinta anda kepada (suami) isteri dan anak anda,tetapi cintailah isteri atau suami anda 100% dan cintai anak-anak anda masing-masing 100%.

10.KETIKA EKONOMI KELUARGA MERUDUM
Yakinlah bahawa pintu rezeki akan terbuka lebar berbanding lurus
dengan tingkat ketaatan suami dan isteri.

11.KETIKA EKONOMI BERKEMBANG
Jangan lupa akan jasa pasangan hidup yang setia mendampingi
kita semasa menderita

12.KETIKA ANDA ADALAH SUAMI
Boleh bermanja-manja kepada isteri tetapi jangan lupa untuk
bangkit secara bertanggung jawab apabila isteri memerlukan
pertolongan Anda.

13.KETIKA ANDA ADALAH ISTERI
Tetaplah berjalan dengan gemalai dan lemah lembut, tetapi selalu berhasil menyelesaikan semua pekerjaan.

14.KETIKA MENDIDIK ANAK
Jangan pernah berpikir bahawa orang tua yang baik adalah orang
tua yang tidak pernah marah kepada anak,kerana orang tua yang baik adalah orang tua yang jujur kepada anak ....

15.KETIKA ANAK BERMASALAH
Yakinilah bahawa tidak ada seorang anakpun yang tidak mahu bekerjasama dengan orang tua, yang ada adalah anak yang merasa tidak didengar oleh orang tuanya.

16.KETIKA ADA PIL.
Jangan diminum, cukuplah suami, isteri sebagai ubat.


17.KETIKA INGIN AMAN DAN HARMONIS
Gunakanlah formula 7 K
1 Ketaqwaan
2 Kasih sayang
3 Kesetiaan
4 Komunikasi dialogis
5 Keterbukaan
6 Kejujuran
7 Kesabaran

Tuesday, December 16, 2008

kisah benar

Pekerja KFC Jatuh Dalam Kuali Panas (18SG

Kejadian terjadi ketika tanpa diduga sesorang telah termasuk kedalam kuali penggorengan KFC yang sedang mendidih. Dari keterangan saksi bahwa terjadi pergaduhan didapur KFC ketika mangsa sedang bekerja disitu.
Ketika ditemubual ada percanggahan versi bahwa yang masuk ke dalam kuali penggorengan adalah pegawai KFC dan sumber lain mengatakan pencuri.
korban tidak lagi dapat dikenali lagi dan tidak dicam identitinya akibat tergoreng dalam minyak yang mendidih. foto-foto tentang kemalangan ini tidak boleh disebarkan, tapi tetap ada yang membocorkan rahasia dan dapat disaksikan foto korban disini. Pesan buat yang takut ngeri atau punya gangguan jantung tidak usah melihatnya.








Wednesday, December 10, 2008

Friday, December 5, 2008

makan time



ni baru betoi acara yang sebenarnya...
sempat lagi belasah roti canai 3 keping...roti telur plak tu....

aksi pemain negara



inilah aksi pemain negara yang paling mantap...
tapi masa main semua org gelakan...cilakak......

Monday, December 1, 2008

foto lagi



dapat la jugak hadiah walaupon main cam gampungggg...he..he....

foto



jangan pandang belakang ...hah..hah..hah

foto



inilah dia team ARMORTEC ...yang telah berjaya mendapat tempat ke 2

tahniah tahniah

FOTO


ACARA BERGAMBAR BERAMAI2 SEBELUM PERLAWANAN DIMULAKAN..

PIALA



INI PIALA YANG PALING MENJADI REBUTAN...
TETAPI AKHIRNYA MENJADI MILIK PASUKAN NANOSPEED




PIALA KECIK KECIK NI SEMUA PASUKAN DAPAT SEBAGAI KENANGAN.....

liga bedminten Y4E 08

TARIKH: 30 NOVEMBER 2008
HARI: AHAD
MASA: 8.00 PAGI - 5.00 PETANG
TEMPAT:

DEWAN BESAR MBSA A
NO 2 JALAN METAFASA U16/1
SEKSYEN U16
TMN BUKIT SUBANG
40160 SHAH ALAM (BUKIT SUBANG)

PASUKAN ( PESERTA YANG BERTANDING )

NANOSPEED
1. NISTEROL
2. AZHAN00
3. IRWAN
4. IWAN
5. JIBONMALAYA
6. IZZAT TAPAH

CARBONEX
1. PUJIYAMA
2. JIMMY TAPAH
3. PANDA
4. YB
5. BETUTU
6. TET!KUS ---- telah menarik diri

TITANIUM
1. MAN TAPAH
2. SHAM
3. SABRITJ
4. MR SAVVY
5. WONPOWER
6. AISGERIM82

AMORTEC
1. WAN NJANG
2. EDIWIRA*
3. CANGKOI
4. SHARMADA
5. KAY
6. AZRIL TAPAH*

Friday, November 28, 2008

ajaib

ntah tak nampak apa-apa pon.........

1- Find the C below. Do not use any cursor help.
>
> OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
> OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
> OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
> OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
> OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
> OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
> OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOCOOOOOOOOOOOOOOO
> OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
> OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
> OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
> OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
>
> 2- If y ou already found the C, now find the 6 below.
>
> 9999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999
> 9999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999
> 9999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999
> 9999699999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999
> 9999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999
> 9999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999
>
> 3- Now find the N below. It's a little more difficult..
>
> MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMNMMMM
> MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
> MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
> MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
> MMMMMMMMMMMMMMMMMMM
>
> This is NOT a joke.
> If you were able to pass these 3 tests, you can cancel your annual visit to
> your neurologist.
> Your brain is great and you're far from having Al zheimer Disease.
> Congratulations!

honda




aduhhhhhhhhhhhhhh nak beli duit x cukup....he,,he,,,

Friday, November 7, 2008

Lawak Jenaka

Di sebuah kampung yang terpencil tinggallah seorang lelaki miskin bersama-sama dengan ibunya. Lelaki miskin tersebut ingin melangsungkan pekahwinannya tetapi malang, kesemua
seluar dalamnya telah berlubang-lubang kerana terlalu lusuh.

Kasihan melihatkan keadaan anaknya, si ibu membuatkan seluar dalam lelaki tersebut dengan menggunakan guni beras. Di malam pertamanya, isteri lelaki tersebut telah mati
terkejut. Cubateka kenapa?

Jeng… jeng… jeng….

sebab kat seluar dalam tu ada tulis
“Berat Bersih: 50kg”

kawan

1) kawan tu bkn mcm main FUTSAL. Mula-mula kejar..dah dapat sepak..
2)kawan tu bkn mcm main SKATE. Mula-mula gosok..lepas tu pijak..
3)kawan tu bkn mcm main RAGBI. Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang..
4)kawan tu bknnya mcm PAMPERS.. dah pakai, buang..
5)kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS. Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.
6)kawan tu bkn mcm PELANGI. Hari cerah takde..hujan gerimis baru muncul..
7)kawan tu bkn mcm KERETA. Rosak skit,jual.. ambik kereta baru..
8)kawan tu bkn mcm CHIPSMORE.. skejap ade skjp tak..
9)kawan tu bkn mcm BANK. Bila dah takde duit, pegi kat sana ambik.
10)lagi.....kawan tu mcm ape ye?Huh? Haa..kawan tu mcm AWAK LA. . bila saya hantar msg, awak akan baca msg saya dgn teliti sampai habis.
Walau ape pun tanggapan org tentang kawan.. bagi saya, kawan tu penting. Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis, sedih, berduka dan sebagainya. Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara. Yang penting, seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman kpd kawan-kawannya

Monday, October 20, 2008

pengiraan yang ajaib

Ambil handphone anda sekarang,dan cuba langkah2 yg aku sebutkan di bawah
ini.

* Masukkan tiga nombor pertama handphone anda itu (bukannya 012,016
atau 019) ke kalkulator.

* Darab dgn 80

* Tambah 1

* Darab dengan 250

* Campurkan empat nombor terakhir telefon anda

* Sekali lagi campurkan empat nombor terakhir tadi

* Tolak 250

* Bahagi dengan 2

Cuba tengok kalkulator,betul tak yg tertera itu adalah nombor handphone
anda?Kalau tak percaya,cuba sekali lagi..



Dapat Tak????????

safety first

Wednesday, October 15, 2008

Lelaki Sejati

Aku bertanya pada Ibuku, bagaimanakah lelaki sejati itu ?
Ibuku menjawab, Nak...
Lelaki Sejati bukanlah dilihat dari bahunya yang kekar...
tetapi dari kasih sayangnya pada orang disekitarnya....
Lelaki sejati bukanlah dilihat dari suaranya yang lantang...
tetapi dari kelembutannya mengatakan kebenaran.....
Lelaki sejati bukanlah dilihat dari jumlah sahabat di sekitarnya...
tetapi dari sikap bersahabatnya pada generasi muda bangsa...
Lelaki sejati bukanlah dilihat dari bagaimana dia di hormati ditempat bekerja...
tetapi bagaimana dia dihormati didalam rumah...
Lelaki sejati bukanlah dilihat dari kerasnya pukulan...
tetapi dari sikap bijaknya memahami persoalan...
Lelaki sejati bukanlah dilihat dari dadanya yang bidang...
tetapi dari hati yang ada dibalik itu...
Lelaki sejati bukanlah dilihat dari banyaknya wanita yang memuja...
tetapi komitmennya terhadap wanita yang dicintainya...

Monday, October 13, 2008

Sudut Agama

"Akum = Avde Kokhavim U Mazzalot"

Ilmu utk dikongsi bersama :

Pagi semlm dengar radio ikim (91.50 fm), ustaz Zawawi citer tentang sunnah Rasulallah s.a.w.

Antaranya tentang bab memberi salam.

Baginda memberi salam dgn lafaz "assalamualaikum" dan menjawab salam dari para sahabat dgn salam yg penuh "waalaikumussalam warahmatulallah hi wabarakatuh"

Beri salam - assalamualaikum"

Jawab salam - "waalaikumussalam warahmatulallah hi wabarakatuh"

Apabila kira berkirim salam pada org lain, hendaklah kita berkata "Kirim salam assalamualaikum pada Anis ye" contoh lerr..

Bukannya : "Kirim salam kat Anis ye"

Dan bukannya " Kirim salam maut" statement ini adalah berdosa, walaupun sekadar gurauan!

Semoga ada manfaat.

"Akum = Avde Kokhavim U Mazzalot"

Maksud singkatan " A'kum"

Assalamu'alaikum

Untuk renungan bersama :

Janganlah kita menggantikan perkataan "Assalamualaikum" dengan

"A'kum" dalam sms atau apa sekalipu melalui tulisan. Jika perkataan

Assalamualaikum itu panjang, maka hendaklah kita ganti dengan

perkataan "Salam" iaitu sama makna dengan Assalamualaikum. Sesama lah

kita memberitahu member-member yang selalu sangat guna shortform

A'kum dalam sms ataupun email. Perkataan 'AKUM' adalah gelaran untuk

orang-orang Yahudi untuk orang-orang bukan yahudi yang bermaksud

'BINATANG' dalam Bahasa Ibrani.

Ia singkatan daripada perkataan 'Avde Kokhavim U Mazzalot' yang

bermaksud 'HAMBA-HAMBA BINATANG DAN ORANG-ORANG SESAT'.

Mulai sekarang jika ada orang hantar shortform "A'kum", kita ingatkan

dia guna "Salam" kerana salam ialah dari perkataan Assalamualaikum.

Semoga ada manfaatnya.

JIKA ANDA TIDAK KEBERATAN , FORWARD LAH CERITA KEPADA TEMAN TEMAN MU,

KERANA SESUNGGUHNYA ILMU YANG BERMANFAAT ITU , AKAN ABADI JIKA DIAMALKAN.

Perbezaan antara ISTERI & GIRLFRIEND

Wife is like TV, girlfriend is like Handphone (HP)

At home watch TV, go out bring HP.

No money, sell TV. Got money change HP.

Sometimes enjoy TV, but most of the time play with HP.

TV free for life but HP, if you don't pay the services will be terminated

TV is big, bulky and most of the time old, but handphone is cute, slim,

curvy and very portable at any time.

Operational cost for TV is often acceptable but for HP is high and often demanding,

Most Important, TV got remote.. HP don't have..

Last but not least....... .

TV do not have virus, but h/p yes......... .have VIRUS....... ........ once get it, terus KONG........ hahahahaha. .....
so better choose TV .....

SETIALAH PADA YG SATU..

PeriBahasa

PeribaHasA kaRam sinGh waRLia yg x karam di LauTan!! cheK it ouT!!! :-


1. Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke bawah
2. Tak lapuk dek hujan, tak lekang macam rambutan
3. Tiada rotan, pelempang berguna juga
4. Biar lambat asalkan tak cepat
5. Biar putih tulang, jangan kuning gigi
6. Di mana ada gula di situ adalah gula-gula
7. Kalah jadi abu, menang jadi arang, seri jadi abu bakar
8. Carik-carik bulu ayam, lama-lama jadi shuttlecock
9. Secupak takkan jadi 18 cupak
10. Gajah mati meninggalkan gading, udang harimau mati meninggalkankulit, manusia mati meninggal dunia
11. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula makanan di dalam mulut.
12. Harapkan pagar, pagar tidak boleh diharap
13. Alang-alang mandi biar guna sabun
14. Berapa berat mata memandang, berat lagi seguni beras
15. Cubit paha kanan, paha kiri tak rasa apa-apa pun
16. Diam-diam ubi berisi, diam-diam orang bisu
17. Hidup segan mati di tanam
18. Ikut hati mati, ikut rasa merasa
19. Lembu punya susu cap teko dapat nama
20. Sehari selambar benang lama-lama benang habis
21. Jika kail panjang sejengkal, beli le yang panjang sikit kalau nak ngail di laut. (beli la pukat tunda lagi baik)
22. Hendak seribu daya, tak hendak tak apa
23. Membujur lalu melintang pukang
24. Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik hari tak hujan
25. Sebab pul ut santan binasa, sebab mulut habis pulut
26. Kecil-kecil cili padi, kecil lagi biji cili
27. Kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi boleh blah!!

Monday, October 6, 2008

Lawak Jenaka

Di suatu malam yang dingin, di dalam

sebuah bilik yang sederhana besar,

di atas katil...... sepasang suami isteri

yang telah lanjut usia baru masuk tidur.

Suaminya telah mula mengantuk tapi

isterinya terbangkit perasaan ghairah malam itu....

Si isteri bersuara,

"Dulu-dulu tu.... abang selalu pegang tangan saya

bila kita nak tido."

Suaminya dengan separuh sedar, menggenggam tangan

isterinya, lepas tu mula mengantuk semula.

Beberapa ketika lepas tu, si isteri bersuara lagi,

"Kemudian tu.... abang selalu cium saya."

Si suami dengan rasa terganggu, mengangkat kepalanya

dan menyentuh bibirnya ke pipi si isteri.

Lepas tu sambung tido balik.

Selepas beberapa saat, si isteri bersuara lagi,

"Kemudian tu.... abang selalu gigit-gigit leher saya......."
Dengan perasaan marah dan geram, si suami melontar

selimutnya dan bangun dari katil tu.

Si isteri bertanya,

"Abang nak gi mana tu?"
Dengan marah suaminya menjawab,

"Nak pegi amik gigi lah ni"

HAHAHAHHA...

berposing



Afiq Iqmal Berposing Diatas Bola...
Gambar ini diambil pada hari raya ke 3 ( 03.10.2008 )
lokasi sekitar Pasir Salak...

beraya ngan bola..he..he...




foto ini diambil semasa beraya di pasir salak..umah opah..
kami sekeluarga pergi pada hari jumaat 03.10.2008

Afiq bersama-sama dengan anak Azizah ( Adik Aku Daaaa )
yang kecik Haris dan yang bosar skit tu Idham...
yang baju oren tu Afiq...

Wednesday, September 24, 2008

Duit Raya

Seperti biasalah saya agih-agih duit raya kepada sahabat sekalian, tahun ni rezeki lebih sikit, so setiap sorang dapat RM100. Doakan rezeki saya ok. JGN REBUT2.SUME DPT. Selamat hari raya……


Monday, September 22, 2008

SeLaMaT HaRi RaYa

Lawak Jenaka

Pintu bilik dibuka dengan kuat dan mengejutkan sepasang suami isteri yang
sedang tidur nyeyak..Seorang lelaki dengan wajah garang mengacukan senjata
tajam ke arah si isteri....
Perompak : "Sebelum kamu mati kubunuh, sebutkan namamu!"
Isteri : "Na... nama sa... saya... Aisyah"
Perompak : "Aisyah? nampaknya sama dengan nama ibuku. Aku tidak
boleh membunuhmu,"
lalu dia mendekati si suami dan sambil mengacukan senjatanya
ia berkata, Perompak : "Sebutkan namamu. Aku mesti tahu nama
setiap orang yang menjadi korbanku."
Suami : "Namaku Irwan.. tapi.... semua orang memanggilku
Aisyah...."

******************************************************************


Di sebuah Mall yang sesak dengan pengunjung.. ada satu alat
pengukur berat badan yang cukup canggih.. Hanya dengan
membayar RM 1.00 kita akan diberitahu berapa berat badan kita
oleh program komputer. Seorang gadis dan temannya mencuba di
tengah kerumunan orang.. Setelah memasukkan wang RM 1.00..
mesin komputer menjawab: "47 kg!"
Gadis kedua cuba untuk menimbang, dan mesin komputer menjawab:
"52 kg!"
Setelah beberapa minit datang seorang wanita yang cukup gemuk
dan montel cuba menimbang dirinya di mesin itu. Setelah
memasukkan wang RM 1.00.. mesin komputer mengeluarkan jawapan:
"Tolong naik sorang-sorang.. jangan ramai-ramai!"



******************************************************************


JAMAL ke kedai untuk membeli telur yang dipesan ibunya. Ketika
berdiri di tepi jalan, dua buah kereta tiba-tiba berlanggar di
hadapannya. Dia terkejut dan kaku di situ sehingga polis dan
ambulans tiba. Setelah mangsa dikeluarkan, Jamal berlari pulang
dan terlupa
membeli telur. Jamal dengan penuh minat menceritakan
kemalangan itu pada ibunya.
"Dahsyat bu, kakinya tercabut dan terpelanting ke seberang
jalan. Tangannya pulak putus, kepala pecah, perut terburai...
Tiba-tiba ibunya mencelah, "Telurnya mana?"
Jamal menjawab, "Err.... Mal tak tau pulak ke mana
tercampaknya!"

************************************************************************


Buah Durian
===========

Samdol pergi ke sebuah pekan untuk membeli buah durian... lalu
dia menghampiri seorang penjual buah durian yang merupakan
orang asli tempatan... Samdol : "Bang harga durian ini
berapa?"
Org Asli : "yang ini.. sepopit sebiji"
Samdol kebingungan mendengar jawapan dalam bahasa orang asli
itu kerana dia tidak memahami berapa nilainya sepopit itu..
lalu Samdol buat2 tahu dan cuba menawarinya..
Samdol : "Bang.. Boleh kurang sikit tak"?
Orang Asli : "Boleh aje, nak kurang berape?
Samdol : "Lahupa.. boleh ya!"
Penjual orang asli itu kebingungan.. lalu bertanya pada
Samdol..
Orang Asli : "Lahupa itu berapa?"
Samdol : "Cakap dulu.. Sepopit itu berapa?

Saturday, September 20, 2008

nujum pak belalang

Mari kita tukar teka-teki dalam filem Nujum Pak Belalang sesuai dengan keadaan
semasa kita.... Hahahahaha.. .!!!!

Soalan 1

Tukang Soal :'Didalam baju hamba, ada sebatang kayu yang telah dipilih,
bagaimanakah kia mahu tahu yang mana UMNO dan yang mana PKR..??'

Ahli Nujum Negara :'Mintak pada hamba..!! Apabila sebatang kayu
diletakkan di dalam air, yang condong ke bawah itulah UMNO dan yang menegak
ke atas itulah PKR..'

Tukang Soal :'Sebabnya.. . . !!??'

Ahli Nujum Negara :'Sebabnya.. . Kita pun telah tahu sekarang ini parti UMNO hampir tenggelam manakala PKR makin tinggi kedudukannya. . ..'

Soalan 2

Tukang Soal :'Dua ekor anak itik yang baru menetas, yang manakah UMNO dan yang
manakah PKR..??'

Ahli Nujum Negara :'Ini senang saja, kita letakkan kedua anak itik
ke dalam bekas berisi air, yang mengejar itulah PKR dan yang lari sampai
terberak itulah UMNO..'

Tukang Soal :'Sebabnya.. . !!??'

Ahli Nujum Negara :'Sebab di dalam negara kita, musuh PKR hanyalah UMNO yang patut kita kejar.. Bukan Parti Amanat Bangsa di Indonesia atau Parti Rak Tai di Thailand..!! !'

Soalan 3

Tukang Soal :' Ada sebuah masealah,
Satu... baaaanyak-banyak! !... Dua... sedikit-sediiiiikit ....!!!
Tiga... jarang-jarang! !!... Empat... kad-dang, kad-dang,
Apa itu..???'

Ahli Nujum Negara : 'UMNO!!!'

Tukang Soal :'Buktikan.. ! !'

Ahli Nujum Negara :'Satu... Baaanyak-banyak. .. Ertinya, ahli UMNO memang banyak dalam negara ini...
Dua... Sedikit-sediiikit. .. Ertinya, sedikit sahaja yang berani bersuara dari
bilangan ahli UMNO yang banyak itu...
Tiga... Jarang-jarang. .. Ertinya, jarang-jarang yang kita dengar pemimpinnya berani melawan...
Empat... Kad-dang, kad-dang... Ertinya kad-dang, kad-dang barulah kita dengar dan
lihat ada pemimpin tertinggi UMNO yang mahu mendengar suara ahlinya...'

Soalan 4

Tukang Soal :'Dimanakah terletaknya kekuatan Laksamana UMNO..?? Di kerisnya kah? atau di jenteranya kah..???'

Ahli Nujum Negara : 'Kekuatan Laksamana UMNO bukan terletak pada
kerisnya ataupun pada jenteranya.. .'

Tukang Soal :'Dimana terletak kekuatannya. .???'

Ahli Nujum Negara : 'Kekuatan UMNO hanya terletak pada TOYOL-TOYOLnya! !'

Tukang Soal :'Buktikan!! '

Ahli Nujum Negara :'Laksamana UMNO begitu bergantung kepada toyol-toyolnya untuk menonjolkan kekuatannya. .. Iaitu toyol dari Media Prima, toyol dari Polis serta toyol
dari Badan kehakiman.. Toyol-toyol inilah yang menampakkan Laksamana UMNO
nampak hebat walaupun hakikatnya mereka luka parah...'

'Biasalah... UMNO akan memungkiri janji dan suka lari dari tajuk apabila
kalah dalam apa-apa pertandingan. . Tapi bak kata Dato' Seri Anwar Ibrahim,
Jangan takut.. LAWAN... KITA LAWAN...!!!'


Soalan Extra

Tukang Soal :'Kalau Ahli Nujum telus mata dan betul bijaksana... . !!! Apakah yang ada
di genggaman beta...????'

Ahli Nujum Negara :'.......... . DUIT !!!..'
'Kerana duitlah yang telah MENJAHANAMKAN UMNO...'

jawatan kosong

Friday, September 12, 2008

belajar bahasa jepun

Kalau yang sedang boring-boring tu tak tau nak buat apa, dalam kepala otak asyik fikir POLITIK, REFORMASI dan lapar dahaga sahaja, apa kata kita berhibur sikit dengan lawak nama jepun ni.

01. Yang pemarah - KEIJI CACIMAKI

02. Yang suka berjimat - SAYORI

05. Yang suka layan blues - APO NADIKATO

06. Yang suka belajar - ASHIKO ULANGKAJI

07. Yang kerap bikin kacau - WAKASI HURUHARASUKAMURA

03. Yang bisu - KIETA TADASORA

04. Yang suka makan nasi - NANACHI KASIBANYA

08. Yang sangat kedekut - MATIMATI TAMOKASI

09. Yang suka sangat tidur - ICHIBAN TIDOMATI

10. Yang suka mengintai - HINTAI AKOSUKA

11. Yang tua - TARAGIGI PADAMOKA

12. Yang kena tinggal bini - SUSAHATI BINILARI

13. Yang suka merempit - SAJA CARIMATI

14. Yang Lembab - AYUMI SIPUTBABI

Wednesday, September 10, 2008

lawak jugak ker???? he..he..

Budak pun takut main dgn sumpah

Pada suatu petang, tiga orang budak lelaki bermain sorok-sorok. Dua
orang menyorok dan seorang lagi mencari kedua rakannya. Dua orang
budak itu menyorok di belakang bilik air dan kebetulan ketika itu,
seorang gadis sedang mandi.

Secara tidak sengaja, dua orang budak itu, ternampak gadis yang
sedang mandi tersebut. Beberapa minit kemudian seorang daripada
budak itu menjerit dan lari lintang-pukang.

Setelah jauh dari tempat itu, kawannya bertanya,
"Mengapa engkau lari?"
"Uuhh... mak aku pernah cakap kalau kita mengintai perempuan mandi,
nanti kena sumpah jadi batu..."
"Masa aku tengok perempuan tu tadi, aku rasa ada sesuatu dah mula
mengeras, aku rasa dah nak mula jadi batu, sebab tu aku lari...,"
jawabnya lagi.

anak bulan <---- hari raya

tsunami - thailand

Thursday, September 4, 2008

Lawak Jenaka

Confusing Chinese Names

Caller : Hello, can I speak to Annie Wan (anyone)?
Operator : Yes, you can speak to me.
Caller : No, I want to speak to Annie Wan (anyone)!
Operator : You are talking to someone! Who is this?
Caller : I'm Sam Wan (Someone). And I need to talk to Annie Wan (anyone)! It's urgent.
Operator : I know you are someone and you want to talk to anyone! But what's this urgent matter about?
Caller : Well... just tell my sister Annie Wan (anyone) that our brother Noel Wan (no one)has involved in an accident. Noel Wan (no one)got injured and now Noel Wan (no one) is being sent to the hospital. Right now, Avery Wan (everyone) is on his way to the hospital.
Operator : Look if no one was injured and no one was sent to the hospital, then the accident isn't an urgen t matter! You may find this hilarious but I don't have time for this!
Caller : You are so rude! Who are you?
Operator : I'm Saw Lee (Sorry).
Caller : Yes! You should be sorry. Now give me your name!!!

Lawak Jenaka

Hubungan manusia dan buah-buahan

Jangan suka mendedah tubuh:

Jadilah seperti jagung, jangan seperti gajus.
Jagung membungkus bijinya yang banyak, sedangkan gajus mempamerkan bijinya yang cuma satu.(satu pun nak tunjuk)

Setia terhadap pasangan:

Jadilah seperti pohon pisang.
Pohon pisang kalau berbuah hanya sekali seumur hidupnya.

Kecantikan dalaman:

Jadilah seperti durian, jangan seperti kedondong.
Durian walaupun di luarnya penuh kulit yang tajam, tetapi di dalamnya lembut dan manis.
Berbeza dengan kedondong, di luarnya mulus dan berkilat, tetapi di dalamnya ada biji yang berduri.

Jaga kesucian dalam bergaul:

Jadilah seperti sengkuang, walaupun hidup dalam tanah dan selut, tetapi umbinya tetap putih bersih.


Semakin tua semakin bijaksana:

Jadilah seperti cili. Semakin tua,semakin pedas.

Jangan bermuka-muka:

Jadilah seperti buah manggis.
Buah manggis bisa diteka isinya dari bahagian bawah buahnya.

Menjadi banyak manfaat:

Jadilah seperti buah dada.
Kerana selain bermanfaat sebagai sumber tumbesaran buat anak, ia mampu menjadi alat rekreasi buat bapaknya juga!

hahahahhahahhaha...!!

sekadar renungan

Sekadar setitis ilmu PENTING NI....!!!!!!

Menguap..... semua orang menguap termasuk juga saya. tetapi kadang kala kita terlupa ataupun juga kita tidak tahu ataupun kita tidak mahu ambil tahu apakah keburukan menguap.

Adapun kalau mengikut hukum, semasa menguap hendaklah kita menutup mulut ....ini rasanya kebanyakan orang tahu, Alhamdullilah. . kan manis gitu..

Tapi seperkara yang orang jarang berikan perhatian ialah bunyi yang keluar dihujung proses tersebut bunyinya pula pelbagai...huargh. ....huh.. ..haaah; dan pelbagai bunyi menandakan kepuasan melakukan perbuatan menguap ini.

Mengikut penjelasan seorang ustaz yang saya temui baru2 ini setelah saya ditegur menguap sambil mengeluarkan bunyi yg agak kuat juga Syaitan sangat menyukai bunyi menguap bahkan bunyi itu merupakan satu hiburan bagi syaitan ..? astarafilullah. .! begitu rupanya...lalainya saya..

Jadi pesan ustaz tersebut..bukan tidak boleh menguap tetapi janganlah mengeluarkan bunyi-bunyian tetapi ucapkanlah istirifar selepas menguap supaya kita tidak menjadi kawan syaitan menghiburkan syaitan-
sukakah kita bila syaitan seronok? sudahlah seharian hidup kita ini penuh dengan dosa dan maksiat yang kadang2 tidak kita sedar, setidak2nya usaha kita yang sedikit ini dapat memperteguhkan dan memulihkan keimanan kepada ALLAH subhanawataala dan menjauhkan fitnah syaitan....

In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful

Saya ada satu epal, anda ada satu epal. Kita tukar epal, anda ada satu dan saya tetap ada satu. Jika anda ada satu ilmu dan saya ada satu ilmu, kemudian kita tukar ilmu tersebut, anda ada dua ilmu dan saya ada dua ilmu...

Wednesday, September 3, 2008

sekadar renungan

ia Pernikahan Mempengaruhi Kemesraan... betul ker...?!!!!

Sebelum Tido:
6 minggu: selamat tido sayaaang, mimpi indah2 ya, mmmuach.
6 bulan: tolong matikan lampu tu, silau aah.
6 tahun : Sana sikit lah... tido kalau tak mengepit tak bole ker???!

Adegan atas katil:
6 minggu: sayang malam niee kita tidur cepat ek
6 bulan: u tidur lah dulu……I nak tgk tv niee
6 tahun : Sana sikit…. Cuba jgn merayab tangan tu….. tidurvjee lah

Pakai Toilet:
6 minggu: tak apa, u masuk ler dulu, i tak kisaaahhhh
6 bulan: masih lama lagi ke nih?
6 tahun: brug! brug! brug!(suara pintu digegar), kalau nak bertapa pi
lah gunung ledang sana !!

Balas SMS:
6 minggu: iye sayang, jap lagi i sampai rumah, sayang, i belikan
murtabak favourite u ye sayang..
6 bulan:trafik jam aah
6 tahun:k..

Dating process:
6 minggu: I love U, I love U, I love U.
6 bulan: Of course I love U.
6 tahun : Iyalah!! kalau i tak cintakan u, buat apa i nikah ngan u??

Pulang Keje:
6 minggu: Sayaaang, i dah balik nih...
6 bulan : I'm BACK!!
6 tahun:Masak apa hari ini??

Hadiah (ulang tahun):
6 minggu :Sayang, i harap u suka cincin yang i beli untuk u ni
6 bulan :I beli lukisan, nampak sesuai dengan suasana ruang tengah
6 tahun :Nih duit, u beli sendiri lah apa yg u nak..

Telefon:
6 minggu:Baby, ada yang ingin berbual ngan u di telefon nih
6 bulan :Eh...your call...
6 tahun :WOOIII TELFON BUNYI TUUUHHH..... ANGKAT AAAAAHHH!!!

Masakan:
6 minggu:Wah, tak sangka i, pandai u masak. rasa pun sedapppppp...!!!
6 bulan:Kita makan apa malam ini??
6 tahun:HAH!! LAUK INI LAGI?

Memaafkan:
6 minggu:Sudahlah, tak apa, dah pecah pun, nanti kita beli lagi yang
lain,ye
6 bulan:Hati-hati! Nanti jatuh tuh.
6 tahun:Orang dah bilang berkali2 pun tak paham2!!

Baju baru:
6 minggu:Aduh sayang, u seperti bidadari dengan dress tu
6 bulan: Lah.. beli baju baru lagi?
6 tahunAH BERAPA RIBU HABIS BELI BAJU TU???

Merancangkan Holiday:
6 minggu: Macam mana kalau kita jalan-jalan ke Amerika atau ke tempat yg
u nak, honey?
6 bulan:Kita ke Bukit Bintang aje ler ....senang sikit tak perlu naik
flight...
6 tahun:JALAN-JALAN?? DUDUK RUMAH AJE TAK BOLEH KE? BUANG DUIT JER!

Tonton TV:
6 minggu:Baby, kita nak tengok cite apa malam ini ?
6 bulan :Sekejap eh, citer bagus ah.
6 tahun: JANGAN TUKAR2 CHANNEL BOLE TAK!!

Friday, August 29, 2008

kereta berhias merdeka

Merdekaaaa - Perang Dunia ke 2

Perang Dunia Ke 2 Di Malaya

yang berlaku dari tahun 1939 - 1945 telah menyemarakkan semangat untuk menuntut kemerdekaan di kalangan penduduk Tanah Melayu di zaman itu . Kejatuhan British ditangan Jepun pada 1941 telah membuka mata mereka untuk bangun menentang penjajah.

Pada 8 Disember 1941, Jepun telah melancarkan serangan ke atas Asia Tenggara dan melumpuhkan angkatan tentera Amerika di Pearl Harbour ,Hawaii sebelum menawan tanah Melayu pada tahun 1942. Pemerintahan Jepun yang kejam selama 4 tahun membuatkan rakyat Tanah Melayu membentuk gerakan bawah tanah untuk menentang Jepun.

Pada masa tersebut,pihak Jepun telah menyedari bahawa penduduk tanah Melayu sudah mulai menyebelahi pihak British untuk menentang mereka. Keadaan ini telah memberi penekanan yang barupada pihak tentera Jepun.

Pada jam 8.15 pagi, 6 Ogos 1945 , tentera Amerika Syarikat telah menggugurkan bom atom di bandar Hiroshima, Jepun sekaligus menamatkan Perang Dunia ke II .

Merdekaaaa - Tema Hari Kebangsaan

Tema Hari Kemerdekaan Ke 51

Tema : Perpaduan Teras Kejayaan

Rekabentuk logo ini diilhamkan dari ikatan 3 figura yang saling berganding bahu menunjukkan perpaduan erat melambangkan
”Perpaduan Teras Kejayaan”.

3 ikatan figura manusia saling berganding bahu menunjukkan rakyat yang bekerjasama di antara satu sama lain dalam menjaga keamanan dan memajukan negara.

3 rupa bentuk manusia digayakan bergandingan bahu adalah mewakili kaum-kaum di Malaysia yang bersefahaman bagi menunjukkan mereka telah mencapai kejayaan dalam perpaduan.

Warna merah simbol keberanian rakyat. Putih simbol kesetiaan keseluruhan rakyat Malaysia. Warna biru melambangkan perpaduan yang dijalinkan oleh kaum-kaum di Malaysia. Manakala warna kuning pula melambangkan Sistem Beraja dan Yang di-Petuan Agong. Ianya juga membawa maksud warna kegemilangan/keemasan yang dikecapi oleh rakyat Malaysia.

Thursday, August 28, 2008

Sudut Agama

Harga Sebuah Iman

Renung-renungkan dan selamat beramal…

Beberapa tahun dahulu, ada seorang Imam yang berasal dari Thailand telah dipanggil ke Malaysia untuk menjadi Imam tetap di sebuah masjid di Malaysia . Telah menjadi kebiasaan Imam tersebut selalu menaiki bas untuk pergi ke masjid.
Pada suatu hari, selepas Imam tersebut membayar tambang dan duduk di dalam bas, dia tersedar yang pemandu bas tersebut telah memulangkan wang baki yang lebih daripada yang sepatutnya sebanyak 20 sen.
Sepanjang perjalanan Imam tersebut memikirkan tentang wang 20 sen tersebut. "Perlukah aku memulangkan 20 sen ni?", Imam tersebut bertanya kepada dirinya. "Ah... syarikat bas ni dah kaya... setakat 20 sen ni.. nak beli tosei pun tak cukup", kata Imam tersebut.
Apabila tiba di hadapan masjid, Imam tersebut menekan loceng dan bas tersebut pun berhenti. Ketika Imam tersebut ingin turun sahaja daripada bas, tiba-tiba seakan-akan dirinya secara automatik berhenti dan berpaling ke arah pemandu bas tersebut sambil memulangkan wang 20 sen tersebut. "Tadi kamu beri saya wang baki terlebih 20 sen", kata Imam tersebut kepada pemandu bas tersebut.
"Owh... terima kasih! Kenapa awak pulangkan 20 sen ni.. kan sedikit je nilainya", pemandu bas tersebut berkata. Imam tersebut menjawab, "Wang tersebut bukan milik saya, sebagai seorang muslim saya wajib berlaku jujur".
Pemandu bas tersebut tersenyum, dan berkata, "Sebenarnya saya sengaja memberi wang baki yang lebih sebanyak 20 sen ni, saya nak uji kejujuran kamu wahai Imam. Saya sudah berkali-kali berfikir untuk memeluk Islam".
Imam tersebut turun dari bas dan seluruh jasadnya menggigil dan kesejukan. Imam tersebut berdoa sambil menadah tangan, "Astaghfirullah!!!, Ampunkan daku Ya Allah... Aku hampir-hampir menjual harga sebuah Iman dengan 20 sen!!!.
Sahabat-sahabatku sekalian... Apa yang anda dapat daripada peristiwa di atas? Ingatlah.. kita mungkin tidak melihat dan tahu kesan tindakan kita terhadap orang lain. Kadang-kadang manusia akan menganggap kita sebagai tingkap untuk melihat ke dalam dunia Islam... Sesungguhnya pada diri Rasulullah s.a.w. itu terdapat contoh teladan yang baik.
" DUNIA sebagai ALAT AKHIRAT sebagai MATLAMAT "

Monday, August 11, 2008

cerita kelakar

Jasad tidak di terima bumi

--------------------------------------------------------------------------------

Jasadnya tidak di terima bumi...
Kisah ini berlaku di sebuah perkampungan kecil di Pahang pada tahun1973.
Ia nya diceritakan oleh Salleh kepada penulis untuk pedoman semua pembaca budiman.
Kisah berlaku di sebuah Pekan yang bernama Kampung Pulau Tawar,Jerantut
Seorang lelaki yang bernama Omar (nama sebenar dirahsiakan bagi menjaga nama baik keluarga tersebut). Omar adalah seorang bomoh di kampungtersebut. Beliau merupakan seorang bomoh yang agak disegani oleh kerana setiap kali apabila beliau mengubati setiap penyakit yang pelik, beliau akan berjaya.
Satu hari diwaktu senja ada seorang budak melalui rumah Omar budak ituadalah Salleh pencerita kisah ini. Salleh terdengar seseorang sedang bercakap dalam bahasa yang agak pelik dan tidak pernah didengarinya sebelum ini.Salleh cuba mengintai dari celah lubang dinding yang agak usang.
Beliau melihat Omar bercakap mengadap sekeping cermin. Oleh kerana lubang tersebut agak kecil Salleh tidak nampak keseluruhan cermin tersebut.Salleh cuba mencari lubang yang agak besar. Akhirnya dia menjumpai lubang yang lebih besar. Melalui lubang tersebut, Saleh dapat melihat bayangan pada cermin tersebut bukanlah Omar tetapi sekujur tubuh yang sungguh ngeri wajahnya.Matanya kelihatan tersembul dan pipinya kelihatan berlubang. Tubuh makhluk itu dibaluti oleh kain putih yang berwarna coklat seperti warna tanah.
Tiba-tiba Salleh melihat mahkluk itu seperti memandang kearahnya. Bulu romanya meremang. Tanpa membuang masa Salleh terus melarikan diri.Sampai saja dirumah beliau terus menemui bapanya dan menceritakan kepada bapanya.
Bapanya sekadar tersenyum seraya memberitahu ramai orang kampung sudah lama mengetahui perihal Omar. Bapanya mengatakan bahawa Omar menggunakan hantu peliharaannya untuk merasuk orang dan apabila orang tersebut sakit beliau akan datang dan mengubati orang tersebut.Dengan cara ini beliau akan lebih mendapat duit dan orang kampung akan menghormatinya.
Mereka hanya menunggu masa untuk membuktikan pada orang kampung.
Pada malam tersebut Salleh berasa seperti tidak sedap badan, tubuhya seperti merasa lemah. Mungkin kerana terkejutkan peristiwa yang dilihatnya tadi membuatkan dia rasa begitu. Selepas makan malam, Salleh terus masuktidur. Apabila dia cuba hendak melelapkan mata dia terbau seperti bau bangkai di dalam biliknya. Dia cuba membuka matanya tetapi kelopak matanya berasa amat berat sekali.
Salleh cuba menjerit untuk memanggil bapanya tapi suara tersekat dikerongkong sahaja.
Dia cuba membaca ayat suci yang diingatinya.Akhirnya beliau berjaya juga menjerit memanggil bapanya, Sebelum jatuh pengsan.
Apabila Salleh membuka matanya didapati rumahnya penuh dengan orang dan mendengar orang menyebut nama Omar. Dia memandang ke arah bapanya yang sedang menghampirinya sambil tersenyum dan meminta dirinya supaya bertenang kerana segalanya telah berakhir. Dia kembali terlelap.
Pagi besoknya apabila dia tersedar Salleh melihat bapanya berjalan diiringi ibunya dengan pakaian seperti orang ingin ke masjid. Dia bertanya bapanya apa yang berlaku. Bapanya menyuruh salled bersiap2 utk pergi menziarahi kubur Omar.
Salleh terkejut mendengarnya dan penuh dengan persoalan bermain dibenaknya sambil mengorak langkah kebilik mandi.
Sesampainya di tanah perkuburan Salleh melihat orang sedang menggali kubur.Tiba-tiba dia tedengar orang didalam lubang bertempik apa ni!!! Sallehberlari untuk melihat dengan lebih dekat tetapi dihalang oleh bapanya.
Salleh melihat beberapa orang dewasa seperti mengangkat sesuatu yangberat dari lubang tersebut.Sebaik sahaja objek tersebut berjaya dikeluarkan dari lubang tersebut,
Mereka semua terpegun melihat UBI KAYU yang sangat besar.
Jadi sesiapa yang ingin beli UBI tersebut bolehlah menghubungi saya
di talian bebas tol :1-800-88-88-88

Kerepek Ubi Pedas - RM 2.00 sebungkus
Kerepek Ubi Masin - RM 2.30 sebungkus
Kerepek Ubi - RM 1.50 sebungkus
Kerepek Ubi Mentah - RM 0.50 sebungkus

Penghantaran akan dibuat kepada kawasan di Lembah Kelang sahaja.
Cukaiperkhidmatan sebanyak 2% akan dikenakan.


KEPEK..KEPEK.. UBI ..... UBI...SAPER NAK BELI UBIIIII..

hehehehehe kekeke

Saturday, August 9, 2008

lirik lagu

permintaan terakhir ( nyayian dari penjara )
CiNtA TiGa SeGi

Setahun sudah ku menunggu dirimu
Akhirnya kau menjadi milikku
Susahnya untuk ku melepaskanmu
Kerana kau ku cintai selalu

c/o Tapi sayang….

Kehadiran kekasih lamamu
Datang kembali mengenang cinta dahulu
Mengapa ini semua harus berlaku
Apakah ini semua kerna diriku
Sedangkan aku penawar da…dalam percintaan
Tak sanggup ….aku melepaskanmu

Kau ibarat….

Terperangkap di tengah lautan
Tak tahu mana arah untuk kau menuju

Andai kau pinta untuk melepaskan mu..
Terpaksa aku turutkan
Mungkinkah ini suatu pengajaran
Di dalam percintaan….

kenaikan harga minyak


kesan pada pasukan TUDM

Rahsia Golongan Darah

Golongan darah A

1. Orang yang bergolongan darah A ini biasanya berkepala dingin, serius, sabar dan tenang.
2. Orang yang bergolongan darah A ini mempunyai karakter yang tegas, dipercayai namun keras kepala.
3. Sebelum melakukan sesuatu perkara,mereka memikirkannya terlebih dahulu serta merancangnya secara matang. Mereka melakukan sesuatu dengan bersungguh-sungguh dan secara konsisten..
4. Mereka selalu kelihatan menyendiri dan jauh dari orang ramai
5. Mereka cuba menekan perasaan mereka dan kerana sering melakukannya mereka kelihatan tabah dan cekal walaupun sebenarnya mereka mempunyai kelemahan diri seperti gugup dan sebagainya.
6. Mereka cenderung keras terhadap orang-orang yang tidak sependapat. Oleh itu, mereka lebih suka berada di sekitar orang-orang yang 'sekepala'.

Golongan darah B

1. Orang yang bergolongan darah B ini cenderung penasaran dan tertarik terhadap segalanya.
2. Mereka juga biasanya mempunyai terlalu banyak kegemaran dan hobi. Kalau sedang suka dengan sesuatu biasanya minat mereka menggebu-gebu namun cepat juga bosan.
3. Tapi biasanya mereka dapat memilih mana yang lebih penting dan utama dari sekian banyak hal yang dikerjakannya.
4. Mereka cenderung ingin menjadi nombor satu dalam pelbagai bidang daripada hanya dianggap rata-rata. Tetapi mereka juga cenderung melalaikan sesuatu jika terfokus dengan kesibukan yang lain.
5. Dari segi luaran, mereka kelihatan cemerlang, riang, dan bersemangat. Namun sebenarnya hal itu semua sama sekali berbeza dengan apa yang ada di dalam diri mereka.
6. Mereka boleh dikatakan sebagai orang yang tidak suka bergaul dengan banyak orang.

Golongan darah O

1. Orang yang bergolongan darah O,biasanya berperanan memberi semangat dalam suatu kumpulan. Mereka sering bertindak mewujudkan keharmonian di antara anggota kumpulannya.
2. Sikap mereka kelihatan seperti orang yang menerima dan melaksanakan sesuatu dengan tenang. Mereka pandai menutupi sesuatu sehingga mereka kelihatan selalu riang, damai dan tidak punya masalah sama sekali. Tapi kalau tidak tahan, mereka pasti akan mencari tempat atau orang untuk mengadu.
3. Mereka biasanya pemurah (baik hati), senang berbuat kebajikan. Mereka dermawan dan tidak segan-segan mengeluarkan wang untuk orang lain..
4. Mereka biasanya dikasihi dan disenangi oleh semua orang. Tapi mereka sebenarnya keras kepala juga, dan secara rahsia mempunyai pendapatnya sendiri dalam pelbagai hal
5. Namun, mereka sangat fleksibel dan sangat mudah menerima hal-hal yang baru.
6. Mereka mudah di pengaruhi oleh orang lain dan dengan apa yang mereka lihat dari kaca TV.
7. Mereka seperti seseorang yang berkepala dingin dan dipercayai tapi mereka sering tergelincir dan membuat kesalahan yang besar kerana kurang berhati-hati. Tapi hal itu yang menyebabkan orang yang bergolongan darah O ini dicintai.

tetak teki lawak

Soalan pertama....berbunyi1).
Apakah dia 'rumah di bawah, Tiang di atas'...kah. .kah..kah


jawapannye: KUBUR! nam kaki dalam, ada lebar lagi.

2). Cuba teka,mouse komputer , jantan ke betina?


jawapannye: betina.... sebab dia pakai pad.soalan seterusnye.. ..


3). Antara ekor lembu dengan ekor tikus... ekor saper lagipanjang..... ?ha...aper dier..


jawapannye:. ....ekor tikus .....kerana ekor tikus mencecah tanah, ekorlembu langsung tak cecah tanah, tergantung ajer....

4). Kenapa pokok kayu balak ditebang???? ???


abis dah tak boleh di cabut, di tebanglah!!


Adakah anda memerlukan talian hayat??

Soalan seterusnye.. ..

5). Kalau kereta berhenti apa yg turun dulu hah....?kalo terer jawab.

Jarum meter...ahaks. .ahaks...

Soalan keenam pula berbunyi,... .

6). Ianya Besar di negeri Arab, kecil di negeri china,di maggi ada, dilobak pun ada...disana ada, di sini tiada, yang ada pun ada, yang tiadapun ada ...pening betul lah...jawap lah??????

Dan jawapannye ialah....... ....HURUF A!!!!

Talian hayat anda sudah abis.Kita ke soalan seterusnye.. ..


7). Ia sejenis benda, nampak macam jalan tetapi ia tidak pulaberjalan,kalau ditenguk betul- betul...memang sah ia jalan!!!


Memang la jalan raya!....... ...


Apa benda jatuh kebawah tapi orang tercari-cari diatas?


Ha..ha..ha.. ha.. bumbung bas yg bocor dek air hujan...!


9)Beruk mana yg jari dia dok tekan arrow ke bawah .....jawap jgn takjawappppp... ...


jawapannya: orang yg dok baca artikel nii...gi buat keje .....!!!!!biasa nih!


HA..HA..HA.. . HA.... SEMOGA DAPAT RELEASE TENSION KORANG.(sori,aaaaaaa)

kisah teladan

Tukang Kapak Dan Mungkar Nangkir(cube lah bacenye...)

al kisahnya seorang jutawan telah menulis satu waiat barang siapa ygmendapat menjaganya di dalam kubur setelah beliau mati nanti akan diwarisi separuh dari harta peninggalanya itu.lalu di tanya pada anak-anak semua adakah mereka sanggup menjaganya didalam kubur nanti.lantas menjawab anak, mana mungkin kami sanggup menjaga mu wahaiayah.kerana pada masa itu ayah sudah pun menjadi mayat.selang keesokan di panggil semua adik beradiknya.dan beliau berkata.wahai adik-adik ku sekelian sanggupkah kamu menjaga akan daku setelahaku mati nanti.bersama selama 40 hari di dalam kubur yg ku hias indahseperti banglo mewah ini.dan aku juga akan memberi setengah dari hartaku kepada di antara kamu yg sanggup bersama ku.adik-adiknya pun menjawab.wahai abang ku adakah engkau sudah gila manamungkin manusia sanggup bersama mayat selama itu di atas bumi inikanpula di dalam tanah.lalu dengan sedih jutawan tersebut membawa diri ke kamarnya.beliau masihbertegas dengan hajatnya yang ingin di teman di dalam kubur nantiapabila beliau sudah mati nanti.di panggil setiausahanya supaya di warwar di dalam akhbar dan media akan wasiatnya itu.dan akhirnya sampai jugalah hari di mana jutawan tersebut kembalikerahmatullah.kuburnya di hias indah dan di gali seperti sebuah banglodi dalam tanah yg mempunyai kemudahan harian selama 40 hari.dan pada waktu yg sama seorang tukang kapak yang sangat miskin telahmendengar akan wasiat tersebut lalu di beritahu kepada isterinya apakahaku perlu mengambil kesempatan ini untuk menjadi kaya.isterinya berkata,wahai suami ku apa la sangat menjaga mayat tersebutselama 40 hari di bandingkan kerja-kerja mu di dalam hutan bertemuharimau dan hantu bajang ketika menebang kayu.lagi pun makanan disediakan.tukang kayu tersebut dengan tergesa-gesalah ke rumah jutawan tersebutuntuk memaklumkan kepada waris jutawan tersebut akan niatnya.keesokan harinya di kebumikanlah jenazah jutawan tersebut walaupunmendapat bantahan dari orang-orang yang tahu akan agama.si<http://agama.si/> tukang kapak tu pun ikut sekali turun ke dalam tanahbersama kapaknyasetelah tujuh langkah para hadirin meninggalkan tanah perkuburan makadatanglah mungkar dan nangkir ke dalam kubur tersebut.si tukang kapak yang tahu sedikit pasal agama menyedari akan siapa yanghadir itu pun menjauhkan diri dari mayat jutawan tersebut.terfikir difikiranya bahawa sudah tiba masanya jutawan tersebut akan di soal olehmungkar dan nangkir.tetapi sebaliknya yang berlaku.mungkar dan nangkir telah menuju kearahnya dan lalu berkata.apa yang kau buat di sini.aku menjaga mayat tersebut selama 40 hari untuk mendapat setengah hartawasiatnya.apa harta yang kau ada sekarangaku cuma ada sebatang kapak ini sahaja untuk mencari rezeki.dari mana kau dapat kapak niaku membelinyalalu hilanglah mungkar dan nangkir di hari pertama di dalam kuburtersebut.hari kedua di tanya pula,apa yang kau buat dengan kapak ni?aku menebang pokok untuk di jadikan kayu api untuk di jualhari ketiga di tanya lagi pasal kapak tersebutpokok siapa yang kau tebang dengan kapak nikat hutan mana ada orang punya pokokadakah kau pastilalu hilang lagi mungkar dan nangkirhari ke empatadakah kau potong pokok tersebut dengan kapak ini ukuranya dan beratnyasama untuk di jual.aku potong cincai-cincai je,mana boleh ukur sama ratalalu hilang dan muncul mungkar dan nankir tersebut selama 39 hari dansoalannya tetap sama berkisarkan kapak tersebut.dan di hari terakhir ke40 datanglah mungkar dan nangkir sekali lg bertemu dengan tukang kapaktersebut.berkata mungkar dan nangkir hari ini hari terakhir aku bersama mu buatseketika tp aku akan bertanya pasal kapak ini.belum sempat mungkar dannangkir menyoal beliau ,si tukang kapak tersebut telah melarikan diri keatas dan membuka pintu kubur tersebut.lalu di perhatikannya begitu ramaiorang sudah menantikan kehadiranya untuk keluar dari kubur tersebut.si tukang kapak tersebut dengan tergesa-gesa keluar dan meninggalkanmereka semua dan sambil berkata ambillah korang semua harta tersebut danaku tidak menginginkannya lagi.sampai di rumah lalu si isteri berkata wahai suami ku di manakahsetengah harta peninggalan jutawan tersebut.maka jawab si tukang kapak.aku tidak mahukannya lagi.sedangkan harta akuyang ada kat dunia ini hanya kapak. tapi apa yang di soal mungkar dannangkir selama 40 hari semuanya hanya pasal kapak ini.apa akan jadisekiranya harta aku begitu banyak.bagaimana dapat aku menjawabnya

Wednesday, July 16, 2008

anak nor

anak noridah dilahirkan pada 12.07.2008 pada pukul 3.00pagi
dihospital Sungai Buloh...
ibu dan anak telah ditempatkan didalam wad 6C katil no 11.
---> berat anak semasa dilahirkan adalah 3.33 kg
---> dilahirkan secara operation
kedua-dua sihat dan doktor telah membenarkan kedua-duanya dibawa pulang
pada hari isnin 14.07.2008.

Friday, July 11, 2008

Boleh Balik Awaiiiiii

Seorang boss entah macam mana mood dia memang baik sungguh pada hari nie..Sesiapa yang nak minta balik lima jam lebih awal hari nie dia kasi tapi alasannya mestilah munasabah. Haaaa!!alasannya mestilah pasal sembahyang ajer! Tau-tau macam tu ader 4 orang pekerja bawahan datang mintak balik awal..

Pekerja 1 : A'kum Boss, bulih saya pulang? Saya balik nak sembahyang kat rumah boss, leh tak? Boss : Tak boleh!!!Kat sini kan ader surau, sembahyang jemaah lagi, lagi banyak pahalanya..!

Pekerja 2 : Saya bulih balik awai kut Boss?
Bosss : Hang apa pasai:
Pekerja 2 : Saya nak balik tengok anak saya sembahyang zohor ker tak? Ntah-ntah dia ponteng?
Boss : Tak boleh balik, hang telefon saja bini hang suruh dia tengok!

Pekerja 3: A'kum Boss!
Boss: Ha? pasal pulak ni?Nak balik awal gak ker?
Pekerja 3 : Errrrr!!Yer boss, boss baik!!he..heee!
Boss: Alasan apa lak ngko nie?
Pekerja 3 : Saya nak balik sembahyang orang mati..Ada orang kampung saya ninggal pagi tadi, nak sembahyang jenazah...!Boleh kut boss yer pulang awal?
Boss : Tak bolehhh!!!Itu fardzu kifayah jer!Orang kampung lain yang ramai tu boleh sembahyangkan. Doa kat sini pun boleh!!Dah!Pergi buat kerja..

Pekerja 4: A'kum Boss! Saya nak balik awal boleh tak ari nie?
Boss : Naper?
Pekerja 4 : Isteri saya telefon, dia kater dia dah boleh sembahyang!
Boss: Yer ker? Ha! Kalu gitu awak baliklah...Kesian awak dah seminggu nunggu!!!
Pekerja 4 : Tima Acih Boss!!! Heee..hee

Thursday, July 10, 2008

mayat yang aneh

JANGAN TERKEJUT

Walaupun isi badan semua tinggal tulang....namun wajah masih jelas

Foto dibawah Terbukti kebenaran ini...........



Pengorbanan ibu

Orang kata aku lahir dari perut mak..
Bila dahaga, yang susukan aku.. mak
Bila lapar, yang suapkan aku..ibu
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. mak
Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Bu!
Bila bangun tidur, aku cari.. mak
Bila nangis, orang pertama yang datang ..mak
Bila nak bermanja... aku dekati mak
Bila nak bergesel... aku duduk sebelah mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya mak
Bila nakal, yang memarahi aku... mak
Bila merajuk... yang memujukku cuma..mak
Bila melakukan kesalahan... yang paling cepat marah..mak
Bila takut... yang tenangkan aku.. mak
Bila nak peluk... yang aku suka peluk..mak
Aku selalu teringatkan ..mak
Bila sedih, aku mesti talipon... Mak
Bila seronok... orang pertama aku nak beritahu... mak
Bila bengang.. aku suka luah pada ..Mak
Bila takut, aku selalu panggil.. "makkkkkkkkkkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah ..Mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga Mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu..Mak
Bila ada masalah, yang paling risau.. Mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni... Mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku. . Mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, Mak
Yang selalu berleter kat aku.. . Mak
Yang selalu puji aku.. Mak
Yang selalu nasihat aku.. .Mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk... Mak
Aku ada pasangan hidup sendiri
Bila seronok... aku cari pasanganku
Bila sedih... aku cari Mak
Bila berjaya... aku ceritakan pada pasanganku
Bila gagal... aku ceritakan pada Mak
Bila bahagia, aku peluk erat pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat Mak
Bila nak bercuti... aku bawa pasanganku
Bila sibuk... aku terlupa pada Mak
Bila sambut valentine... Aku hadiahi bunga pada pasanganku
Bila sambut hari ibu... aku cuma dapat ucapkan Selamat Hari Ibu
Selalu... aku ingat pasangankuSelalu... Mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila.. aku nak talipon Mak
Selalu... aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila.... aku nak belikan hadiah untuk Mak
Renungkan:Dulu Mak pernah kata: "Kalau kamu sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kamu kirim wang untuk Mak?
Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".Berderai air mata.
Hari ini kalau Mak mahu lima ratus sebulan pun aku mampu. Aku boleh kirimkan.
Tapi Ibu sudah tiada.ingatlah pengorbanan ibuuuuu

Friday, July 4, 2008

minyak naik lagiiii

nak jimat kena pakai battery la....cam lori ni..he..he....

foto Fasha

anda kenai sapa dia ni...

awek no 3 aku la....

Wednesday, July 2, 2008

Lawak Jenaka

Pagi itu, Aku dan Mimi telah pun berada di Stesen Bas Pudu Raya.Kami sedang menunggu May dari pukul 9.30 pagi lagi. Suasana di sana agak sibuk pada hari sebegini. Hari kerja. Dari tadi Mimi tidak bersuara langsung walaupun menjamah makanan yang dijual. Tiba-tiba, Mimi pun bersuara,”Manalah kawan kita tu? Janjinya tak pernah ditepati!"

“Sabarlah,Mimi.Lagipun baru setengah jam berlalu.”kataku untuk menenangkannya. Mimi membalas,”Itulah awak,Lisa!Terlalu beri muka kepada May tu!Tengoklah apa yang jadi sekarang!Dia sudah pijak kepala kita!”sergah Mimi.Aku terkejut. Sebelum ini dia tak pernah marahkan aku dan May.Mungkin ada apa-apa yg berlaku di antara mereka.

15-minit selepas itu May pun sampai. Aku pun segera bertanya kepada May mengapa dia datang lambat. May menjawab “ korang tak nampak ke yang aku ni siput babi?! Sebab itulah aku datang lambat! Ishhh…dah lima tahun kita berkawan, ko tak tahu aku ni siapa?!Ish,ish,ish!!!” Mimi pun membalas semula kata-kata May itu,”Ler!!!Sori May,aku terlupa plak!!”

Lawak Jenaka

Ada 3 orang budak bersembang pasal cita-cita dia orang...

Lina:ko dah besar nak jadi apa?
Ah chong: saya da besa nak jadik Superman woo
Lina: saya dah besar nanti jadik supergirl
Ahmad:(Sambil korek idung) Saya nak jadi supermarket... macam-macam ada...

Friday, June 13, 2008

minyak naik lagiiii

MOTIF DI SEBALIK KENAIKAN BAHAN API

Another project for KJ...
'Untuk kenaikan harga minyak kali ini. Penstrukturan subsidi yg dibayar menggunakan wang pos.
Tahukah anda, Pos Malaysia adalah milik ECM-LIBRA, dan ECM-Libra adalah milik Khairi Jamaluddin menantu Pak Lah.Perancang strategik Pak Lah dari tingkat 4.Bayangkan duit yg masuk ke dalam poket Khairy, setiap RM10 yg dibayar sbg subsidi.. 10 sen akan masuk ke poket sebagai komisen wang pos. Maknanya ada 6 juta kenderaan di malaysia dan setiap kenderaan akan dapat subsidi Rm 620, iaitu RM 6.20 komisen kepada Khairi. Untuk setiap kenderaan RM 6.20 X 6 Juta kenderaan = RM 37 200 000 setiap tahun.Itu tidak termasuk bayaran setiap bulan terhadap VESEL dan Nelayan, juga menggunakan wang pos.' Bayaran tunai sebanyak RM200 setiap bulan bagi setiap pemilik dan pekerja vesel rakyat Malaysia yang berdaftar dengan Jabatan Perikanan. Bayaran insentif kepada pemilik vesel pada kadar 10 sen sekilogram hasil tangkapan ikan yang didaratkan oleh vesel perikanan berdaftar di pusat pendaratan ikan di dalam negara. 'Pembayaran akan diuruskan olehLembaga Kemajuan Ikan Malaysia. Kabinet juga telah memutuskan pengusaha bot penumpang sungai akan diberi bayaran tunai sebanyak 10 sen seliter berdasarkan kuota yang diluluskan,' kata Abdullah.'Figure2 di atas tidak termasuk 'Berapa bilion wang kerajaan akan menjadi simpanan tetap di Pos Malaysia dan berapa untung Pos Malaysia memperniagakan wan

Wednesday, June 11, 2008

minyak naik lagiiii

kepada YB Pak Lah...

PM kesayangan kusaya ingin mengucapkan terima kasih kepade pak lah kerana menaikkan rege minyak..selepas ini apebile rege minyak naik.. rege barang yg lain akan naik..
saya akan merubah tabiat saya dari makan ikan kembung yg dah merahmate dan pecah perut kepade ikan kering sahaja..saya sanggup berkorban untuk umno dan bn..
anak saye yg seramai 5 org itu boleh bekerje selepas waktu sekolah untuk membantu keluarga dan meneruskan tradisi menyokong umno dan bn
saya akan merubah bilik bilik yg ade di rumah saya untuk dijadikan tempat menternak ikan dan menanam sayur secare hidroponiksaya.
terpakse tanam dalam bilik kerna saya dok kat umah flat..
rebet yg diberikan kepade saya memang melebih dari keperluan saya..apebile saya congak.. saya hanya menggunakan 20 sen aje duit minyak moto sehari.. ade untung 21 sen
saya tak pakai pon kete... sebab bile minyak naik.. saya kene jual datsun kotak mancis saya.. dapat gak duit..
anak anak saya, saya akan soh eksesais setiap hari dengan berjalankaki atau naik beskal ke sekolah.. sejauh 5 km walaupon saye berpendapatan rm 1000.. ia terlebih cukup untuk keluarga saya...
buat permulaan untuk merubah kehidupan saya..saya tidak akan menggunakan gula... tak akan menggunakan tepung untuk buat jempot-jempot dan akan menggantikan beras ngan ubi...
setiap hari saya dan keluarga akan berpuasa (kecuali pade hari hari yg dilarang ajerk) saya akan buat minyak masak sendiri itu antara cara saya merubah hidup..ade banyak lagi cara semuanya kerana umno dan bn...
dan saya ingin meminta pak lah supaya menaikkan lagi rege minyak yg ade..bukan tu ajerk.. diminta menaikkan lagi rege tol kerna org sebelah rumah saya nih org pembangkang dia selalu ikut highway, bior padan ngan muke dia.
mungkin pak lah boleh melawat saya dan bersedekah kepade saya sehelai kain pelikat dekat-dekat pilihanraya nanti..insyaallah kain pelikat itu saya akan framekan dan gantung dirumah..tapi jangan lupa.. pak lah tandatangan yerk..!
jgn lupe pak lah.. naikkan lagi rege minyak..jgn turun kan gaji menteri menteri dan tuan penasihat 25%..
saya tetap akan menyokong pak lah..akhir kata bior Pak Lah senang, janji kami susah..
hidup umno, hidup bn..sekian terima kasih..

ps/ sampaikan salam saye pade KJ dan Patrik badawi..
dan tak lupe gak tuan punya syarikat Scomi

pecah kaca, pecah gelas,sudah baca, harap balas.

Monday, June 9, 2008

Lawak Jenaka

Buah Mangga

Pada suatu hari ada seorang pembeli yang sedang tawar-menawar dengan seorang penjual buah mangga.
Pembeli : "Bang, berapa harga mangga sekilo?"
Peniaga : "RM7!"
Pembeli : "Amboi, mahal sangat... RM5 sudah la!?"
Peniaga : "Tak boleh dik, harganya dah cukup murah tu!"
Pembeli : "Kalau tak manis, macam mana bang?"
Peniaga : "Kalau tak manis, tak payah bayar!"
Pembeli : "Kalau macam tu, bagi saya yang tak manis 10 kilo!"
Peniaga : "#$%@%&%????...

Lawak Jenaka

Pertandingan ratu cantik

Satu pertandingan ratu cantik sedang diadakan.
Seorang demi seorang wanita cantik keluar ke pentas memperagakan diri sambil diperkenalkan oleh juru acara majlis.
"Inilah Miss Malaysia"....tetamu bertepuk sambil bersorak
"Inilah Miss India"....sorakan bertambah gemuruh
"Inilah Miss China"....semakin rancak tepukan dan ada yang bersiul...
Tiba-tiba tabir belakang pentas terselak dan keluarlah seorang nenek tua bertongkat tercengang-cengang.
Nenek itu kelihatannya seolah-olah tak mengerti lansung apa yang berlaku. Sambil berjalan dengan tongkatnya atas pentas, nenek tua itu menggaru-garu kepalanya.
Keadaan itu membuatkan juru acara tergamam dan spontan berkata
"Err..dan yang ini pula,...Miss understanding"..

Thursday, June 5, 2008

Lawak Jenaka

Bijak! Bijak!

Wati pergi ke sungai untuk membasuh pakaian.
Sebaik tiba, terlihat olehnya seekor ikan yang menggelepar di atas batu.
Wati menghampirinya.
Tiba-tiba ikan itu bersuara, "Kalau puan menolong aku, puan akan mendapat apa yang dihajati.
Tetapi hanya tiga permintaan sahaja yang dapat dimakbulkan. Tiap kali permintaan dikabulkan, suami puan akan mendapat 10 kali ganda.
Wati: Baiklah, saya mahu kelihatan cantik.
Ikan: Tetapi suami puan menjadi lelaki paling tampan di dunia ini.
Wati: Tiada masalah. Lalu Wati menjadi wanita yang paling cantik di kampung itu. Permintaan kedua ialah Wati ingin menjadi kaya.
Ikan: Ingat! suami puan 10 kali lebih kaya.
Wati: Tidak mengapa. Wang miliknya akan menjadi milik aku juga. Maka jadilah Wati wanita kaya dengan gelang memenuhi tangan."Permintaan ketiga?" Tanya ikan.
"Aku nak serangan jantung yang ringan," jawab Wati.

Lawak Jenaka

Donat dan Kopi

Micheal warga Australia tidak boleh berbahasa Melayu telah berhijrah ke Malaysia...
Semasa berhijrah ke Malaysia teman-temannya mengajar dia untuk berkata
"kuih donut dan kopi" dalam bahasa Melayu agar ia dapat memesan makanannya sendiri.Keesokan harinya, Micheal masuk ke sebuah warung.
"Nak makan apa?" tanya pelayan."Kuih donut dan kopi," kata Micheal.
Kerana hanya itu yang dapat dikatakannya, ia terpaksa memakan kuih donut dan kopi setiap hari selama satu bulan.
Ketika dia mengeluh pada teman-temannya, mereka mengajar pula untuk
mengucapkan "roti daging".Dengan berbekal tambahan kata-kata barunya,
Micheal masuk ke restoran dan terus memesan,"Roti daging.
""Ayam atau Lembu?" tanya si pelayan.
"Kuih donut dan kopi," kata Micheal.

minyak naik lagiiii

KOTA BHARU, 4 Jun (Hrkh) - Pengumuman kenaikan harga minyak (diesel RM1,00 dan Petrol RM0.78 sen) yang dibuat kerajaan Perdana Menteri, Abdullah Ahmad badawi disifatkan sebagai hadiah dari kerajaan 'PM terlampau' kepada rakyat.
Demikian kata Ketua Penerangan PAS, Mahfuz Omar kepada Harakahdaily hari ini selepas pengumuman kenaikan harga minyak yang dibuat kerajaan sebentar tadi.
Sambil menyatakan ia sebagai satu tindakan yang terlampau, Mahfuz berkata kerajaan Abdullah Badawi sekali lagi menipu rakyat dengan tanpa sebarang petanda terus mengumumkan kenaikan harga minyak pada tahap tertinggi.
Sedangkan sebelum ini kenaikan dikatakan akan dikaji dan berkemungkinan akan berlaku pada Ogos ini, ujar Mahfuz.
Namun tanpa sebarang 'signal' awal kepada rakyat, kerajaan terus memperbodohkan rakyat dengan menaikkan sekali lagi harga minyak pada satu tahap yang cukup menjerat kehidupan rakyat.
"Ini keputusan dari kerajaan yang terlampau, rakyat dihadiahkan dengan kenaikan RM0.78 sen harga petrol sementara diesel sehingga rm1.00. Ini satu kenaikan yang tertinggi yang pernah dicatatkan," ujarnya.
"Dengan tindakan ini, rakyat dihumban kerajaan Umno/BN kepada satu kehidupan yang lebih teruk tanpa sebarang belas kasihan," ujar Mahfuz.
Baginya tindakan ini sekali lagi satu penipuan dimana sebelum ini semasa pilihan raya umum yang lalu, kerajaan berjanji tidak akan menaikkan harga minyak.
Sebaliknya selepas tiga bulan pilihan raya umum berlalu dengan rakyat hampir menolak kerajaan yang ada, kerajaan BN membalas dendam dengan menaikkan harga kepada tahap yang melampau.
"Kita akan berbincang dengan NGO dan Pakatan Rakyat untuk membuat tindakan bantahan.
"Saya bimbang jika pilihan raya lalu rakyat telah memberi signal yang jelas kepada kerajaan agar jangan mempermainkan rakyat, kali ini rakyat bakal memberi signal kepada kerajaan untuk berundur dengan kenaikan harga minyak ini," ujarnya.
Sementara itu dalam tinjauan Harakahdaily di stesen-stesen minyak di sekitar ketereh dan Machang, deretan kenderaan sedang bersesak untuk mengisi minyak berikutan pengumuman kerajaan sebentar tadi.
Kesesakan hampir 5 kilometer berlaku di Ketereh sementara di Kok Lanas pula kesesakan bermula daripada Jalan Kok Lanas ke Ketereh berhampiran Stesen Minyak Caltek Jalan Kota Bharu Kuala Krai.
Ramai yang ditemui merungut dengan kenaikan harga minyak yang melampau ini.

Wednesday, June 4, 2008

Spring - Sejiwa

Sejiwa

Pada irama ku berpesan,
Lagu ini ditujukan
Padanya yang Tersayang
Kasihku kau pernah dipersia
Lalu kubawa cintaku
Sebagai penawarnya
Biar lukamu masih terasa
Sesaat engkau tidak ku temu
Bulan seakan pilu
Tiada dapat beradu
Begitu jika engkau membisu
Badai jauh dilautanTiada ketepian
Sebegitu cintaku padamu
Usahlah cinta dibawa bersama
Ditenggelami mentari di timur
Gelap gelita tiada bercahaya
Ku tiada berdaya
kuIngin selalu di sampingmu
Tiap waktu siang melambai malam
Bagaikan senja denyutan cinta kita
Penyambung hadirnya
( ulang 1 )Akan ku bina istana bahagia
Menjadi lambang kasih berpanjangan
Hentikan airmata pedih kenangan
Yang mencakar perasaan
Mekarlah bunga cinta
Seharum wangi kemboja
Mekarlah bunga cinta
Di taman kita sejiwa

Percaya atau Tidak

Percaya atau tidak inilah realitinya.......

Liew Kim Tu bekas pemain bola sepak Kuala Lumpur mendapat pangkatsatu (1) dalam mata pelajaran pengajian agama islam dalam peperiksaan sijil pelajaran malaysia..

Isteri Steve Darby ( jurulatih bolasepak pasukan Perak ) adalah seorang pemain bola sepak wanita yang mewakili Australia dalam kejohanan piala dunia wanita di Amerika Syarikat pada tahun 1999...

Azmil Azali adalah penjaring tetap pasukan johor ketika johor bertemu pahangdan membuat 2 kali jaringan dari jarak 40 meter dalam perlawananPiala FA dan Liga Perdana 1 yang lalu di Stadium yang sama ( Stadium Pasir Gudang ) walau bagaimana pun jaringan dari jarak jauh itu tidak dikira ketika piala FA...

FAM ( Persatuan Bola Sepak Malaysia ) berhempas pulas untuk manaikkan namapasukan bola sepak Negara dengan menukar-nukar Pemain dan jurulatih sedangkan ia masih mengekalkan pucuk pimpinan yang lama..

Tuesday, June 3, 2008

Sudut Agama

Jangan!, jangan! dan jangan!

Jangan sengaja lewatkan solat.Perbuatan ini Allah tidak suka.Kalau tertidur lain cerita.
Jangan masuk ke bilik air tanpa memakai alaskaki (selipar).Takut kalau-kalau terbawa keluar najis,mengotori seluruh rumah kita.
Jangan makan dan minum dalam bekas yang pecah atau sumbing.Makruh kerana ia membahayakan.
Jangan biarkan pinggan mangkuk yang telah digunakan tidak berbasuh.Makruh dan mewarisi kepapaan.
Jangan tidur selepas solat Subuh, nanti rezeki mahal (kerana berpagi-pagi itu membuka pintu berkat).
Jangan makan tanpa membaca BISMILLAH dan doa makan.Nanti rezeki kita dikongsi syaitan.
Jangan keluar rumah tanpa niat untuk membuat kebaikan.Takut-takut kita mati dalam perjalanan.
Jangan pakai sepatu atau selipar yang berlainan pasangan.Makruh dan mewarisi kepapaan.
Jangan biarkan mata liar di perjalanan.Nanti hati kita gelap diselaputi dosa.
Jangan menangguh taubat bila berbuat dosa kerana mati boleh datang bila-bila masa..
Jangan ego untuk meminta maaf pada ibu bapa dan sesama manusia kalau memang kita bersalah.

Jangan mengumpat sesama rakan taulan. Nanti rosak persahabatan kita hilang bahagia.
Jangan lupa bergantung kepada ALLAH dalam setiap kerja kita. Nanti kita sombong apabila berjaya.Kalau gagal kecewa pula.
Jangan bakhil untuk bersedekah.Sedekah itu memanjangkan umur dan memurahkan rezeki kita.

Jangan banyak ketawa. Nanti mati jiwa.
Jangan biasakan berbohong, kerana ia adalah ciri-ciri munafik dan menghilangkan kasih orang kepada kita.
Jangan suka menganiaya manusia atau haiwan.
Doa makhluk yang teraniaya cepat dimakbulkan ALLAH.
Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia.Akhirat itu lebih utama dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya.
Jangan mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata JANGAN.Sebab semuanya untuk keselamatan kita.


ALLAH lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba ciptaanNya..

Lawak Jenaka

Fakta Pemain Bolasepak Dunia

1. Pemain paling banyak meludah di padang = Florent Malouda - France
2. Pemain paling suka makan lepat = Frank Lampard - England
3. Pemain yang menguruskan 3 pos ofis = Helder Postiga - Portugal
4. Pengurus pasukan yang suka berlari = Luis Philipe Scolari - Portugal
5. Pemain yang main bolasepak dan ping-pong = Razak Pimpong - Ghana
6. Pemain bolasepak juga kawan baik Batman = Robinho - Brazil
7. Pemain bolasepak yang juga macam Batman = Mathias Kezman - Serbia Montenegro
8. Pemain yang tak pernah miss bayar bil = Adabayour - Togo
9. Pemain yang main bolasepak dan biola = Saviola - Argentina
10 . Pemain bolasepak yang paling manis = Maniche - Portugal
11 . Pemain yang selalu terluka di padang = Luca Toni - Italy

Monday, June 2, 2008

Lawak Jenaka

arghhhhhhhh....Tensionnya................


Lawak Jenaka

Jangan Tengok Gambar Luncah
nanti jadi cam gini

Sudut Agama

ingatlah pengorbanan ibu

Orang kata aku lahir dari perut mak..Bila dahaga, yang susukan aku.. makBila lapar, yang suapkan aku..ibuBila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. makKata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Bu!Bila bangun tidur, aku cari.. makBila nangis, orang pertama yang datang ..makBila nak bermanja... aku dekati makBila nak bergesel... aku duduk sebelah makBila sedih, yang boleh memujukku hanya makBila nakal, yang memarahi aku... makBila merajuk... yang memujukku cuma..makBila melakukan kesalahan... yang paling cepat marah..makBila takut... yang tenangkan aku.. makBila nak peluk... yang aku suka peluk..makAku selalu teringatkan ..makBila sedih, aku mesti talipon... MakBila seronok... orang pertama aku nak beritahu... makBila bengang.. aku suka luah pada ..MakBila takut, aku selalu panggil.. "makkkkkkkkkkkk! "Bila sakit, orang paling risau adalah ..MakBila nak exam, orang paling sibuk juga MakBila buat hal, yang marah aku dulu..MakBila ada masalah, yang paling risau.. MakYang masih peluk dan cium aku sampai hari ni... MakYang selalu masak makanan kegemaranku. . MakYang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, MakYang selalu berleter kat aku.. . MakYang selalu puji aku.. MakYang selalu nasihat aku.. .MakBila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk... MakAku ada pasangan hidup sendiriBila seronok... aku cari pasangankuBila sedih... aku cari MakBila berjaya... aku ceritakan pada pasangankuBila gagal... aku ceritakan pada MakBila bahagia, aku peluk erat pasangankuBila berduka, aku peluk erat MakBila nak bercuti... aku bawa pasangankuBila sibuk... aku terlupa pada MakBila sambut valentine... Aku hadiahi bunga pada pasangankuBila sambut hari ibu... aku cuma dapat ucapkan Selamat Hari IbuSelalu... aku ingat pasangankuSelalu... Mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasangankuEntah bila.. aku nak talipon MakSelalu... aku belikan hadiah untuk pasangankuEntah bila.... aku nak belikan hadiah untuk MakRenungkan:Dulu Mak pernah kata: "Kalau kamu sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kamu kirim wang untuk Mak? Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".Berderai air mata. Hari ini kalau Mak mahu lima ratus sebulan pun aku mampu. Aku boleh kirimkan. Tapi Ibu sudah tiada.ingatlah pengorbanan ibuuuuu....

Parabola Haram

Parabola haram di Pantai Remis, Segari

PANTAI REMIS 27 Jan. – Pemasangan parabola haram dikesan semakin berleluasa di sini, dipercayai ekoran daripada ketiadaan tindakan pihak berkuasa iaitu Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM) dalam menangani perbuatan tersebut.
Penggunaan parabola haram yang bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan itu dikatakan telah bermula sejak dua tahun lalu tetapi sehingga kini tidak ada seorang pun penduduk yang dikenakan tindakan.
Tinjauan Utusan Malaysia di sekitar Segari dan Pantai Remis di sini mendapati, beberapa rumah termasuk rumah nelayan di pelantar ikan dipasang set parabola itu.
Selain itu, penduduk di kawasan pelantar pendaratan ikan juga dikesan memasang peralatan ‘piring’ penerima isyarat pancaran secara terang-terangan tanpa sebarang perasaan takut.
Keadaan tersebut mungkin disebabkan kawasan berkenaan jarang dimasuki pihak penguat kuasa SKMM walaupun lokasinya hanya terletak kira-kira dua kilometer dari pekan Pantai Remis.
Menurut seorang penduduk yang enggan dikenali, set parabola haram itu boleh diperolehi dengan mudah dan ditawarkan pada harga serendah RM170 di pasar-pasar malam sekitar daerah ini.
‘‘Ada juga ejen-ejen haram yang pergi rumah ke rumah bagi mempengaruhi penduduk supaya memasang set parabola ini,” katanya ketika ditemui Utusan Malaysia hari ini.
Sementara itu, seorang lagi penduduk yang juga enggan dikenali mendakwa, sehingga kini, penguat kuasa SKMM tidak pernah menjalankan sebarang operasi di kawasan ini.
Tegasnya, penguat kuasa SKMM sepatutnya turun padang dan mengambil tindakan ke atas pengguna peralatan haram itu.
‘‘Jika susah sangat, saya cadangkan SKMM pinda sahaja peruntukan undang-undang di Parlimen supaya semua orang boleh pasang parabola,” katanya.
Mengikut Seksyen 239 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 (Akta 588), pemasangan sebarang peralatan yang tidak menepati piawaian yang ditetapkan seperti parabola adalah tidak dibenarkan.
Selain set parabola itu boleh dirampas oleh SKMM, individu terlibat boleh dikenakan denda maksimum RM100,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali.

Lawak Jenaka

ADA SISA MAKANAN, ENCIK?

Seorang pengemis pergi ke sebuah warung dan bertanya, "Ada sisa makanan, encik?"
Tuan warung pun menjawab, "Tidak ada."
Pengemis itu pun mengeluh, "Iya la, nasibku." Lalu dia berlalu pergi.
Keesokan harinya, pengemis tersebut pergi ke warung itu lagi dan bertanya soalan yang sama. Begitu juga hari-hari yang berikutnya tetapi dia tetap menerima jawapan serupa iaitu 'tidak ada'.
Akibat jemu dengan soalan yang seing ditanya oleh pengemis tersebut,
akhirnya tuan warung berkata, "Saya sudah berkali-kali cakap, saya tidak ada sisa makanan untuk diberi kepada kamu. Semuanya habis dijual!
Jika kamu bertanya lagi, saya akan paku kaki kamu ke lantai,"
Keesokannya, pengemis itu datang lagi ke warung dan bertanya,
"Ada paku?""Tidak ada," jawab tuan warung.
Pengemis bertanya lagi, "Ada sisa makanan, encik?"

Lawak Jenaka

kirimkan berita dengan segera

Kirimkan Berita Dengan Segera Seorang wartawan pergi ke sebuah pusat peranginan untuk berehat.. Setelah Dua hari berada dipulau itu... tiba-tiba berlaku kejadian yang tidak diduganya iaitu tempat itu telah dibom dan hampir 10 buah rumah rehat musnah... dan beberapa lagi cedera parah..Petang itu... Pengarang tempat dia bekerja teringat yang wartawan itu berada dipulau tersebut telah menelefon dan menyuruh wartawan itu mengirimkan berita terkini untuk disiarkan didalam akhbarnya..."KIRIMKAN BERITA DENGAN SEGERA" kata Pengarang Akhbar...Mereka membiarkan satu halaman kosong di muka depan surat khabarnya untuk diisi berita mengenai peristiwa pengeboman tersebut...Akhirnya Pengarang Akhbar itu menerima surat balasan dari si wartawan... bunyinya:"JANGAN BIMBANG SAYA SELAMAT"

LSF IV ( yob4ever.com )

berehat sebelum memulakan perlawanan

LSF IV ( yob4ever.com )

Tandatangan ahli forum yob4ever.com
yang datang pada perlawanan futsal.